.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تذكرات اصولگرايانه به رئيس‌جمهور

صفحات سیاسی روزنامه‌های صبح امروز بیش از هرچیز تحت تاثیر اعلام تاریخ راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارد با این حال با نگاهی به این صفحات به سه مطلب خواندنی برخورد می‌کنیم.

تذكرات اصولگرايانه به رئيس‌جمهور
تیتر یک تهران امروز به انتقاد برخی نمایندگان و فعالان سیاسی اصولگرا از محمود احمدی‌نژاد اختصاص دارد. انتقاداتی که در راستای عدم اجرای برخی از قوانین مصوب مجلس از سوی دولت صورت گرفت.

تهران امرروز نوشت: «اظهارات اخير محمود احمدي‌نژاد،رئيس‌جمهوري كه تضاد صريحي با جايگاه قانوني مجلس شوراي اسلامي و مجمع تشخيص مصلحت نظام داشت، از جمله مسائلي بود كه روز گذشته مورد توجه برخي از نمايندگان مجلس، اعضاي مجمع تشخيص مصلحت و ائمه جمعه قرار گرفت.»

توصيه به محوريت قرار دادن قانون اساسي و توصيه‌هاي رهبري، پرهيز رئيس‌جمهور از مقاومت در برابر قانون اساسي، عمل به قانون و رعايت حدود قانوني رئيس‌جمهور، خودداري از اظهارات تنش‌ساز و احترام به محدوده عمل و حقوق تصريح‌شده ساير قوا، از جمله توصيه‌هايي بود كه در گزارش تهران امروز موجود است.

توصیه‌هایی که از سوی چهره‌هايي چون احمد توكلي،‌ دري‌نجف‌آبادي، پرويز سروري، خباز، عباسپور، محمد هاشمي و سعيدي، خطاب به احمدي‌نژاد بيان شده است. در اين ميان نمايندگان مجلس بر پيگيري قانوني و قضايي اين رويكرد براي احقاق حقوق قانوني دستگاه‌هاي مرتبط و اجراي قوانين تاكيد كردند.

متن کامل این گزارش را بخوانید

تندیسی برای "سران فتنه"
روزنامه رسالت در صفحه سیاسی خود و در ستون شنیده‌ها و نکته‌ها از اهدای تندیس به موسوی و کروبی از سوی حزب منحله دموکرات کردستان خبر داد.

این روزنامه نوشت: «شنيده‌هاي موثق حاکي است که حزب منحله دموکرات قرار است در روزهاي آينده که شصت و پنجمين سالگرد تاسيس اين حزب مي‌باشد در مراسم جشني به پاس قدرداني از زحمات طاقت فرسا و البته بي‌حاصل ميرحسين و کروبي با نظام جمهوري اسلامي، تنديسي را به اين دو نفر اعطا کند.»

این روزنامه مدعی شد که در مراسم جشن حزب منحله دموکرات که در يکي از کشورهاي اروپايي و با حضور فراريان ضد انقلاب برگزار خواهد شد عبدالله مقتدي دبير کل اين حزب غير قانوني سخنراني خواهد کرد.

تراز دولت اسلامی
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان "تراز دولت اسلامی" به بررسی آرمان‌های انقلاب در قیاس با وضعیت کنونی پرداخت.

این روزنامه نوشت: «هدف امام و ياران و همراهان ايشان از انقلاب اسلامي رسيدن به مقام و منصب نبود. آنها در پي برپائي يك نظام حكومتي بودند كه احكام اسلام در آن پياده شود و دين آنچنان كه در دوران حكومت پهلوي به حاشيه رانده شده بود و دولت‌ها رفتار ضد ديني داشتند و بي ديني را در عرصه‌هاي مختلف زندگي مردم ترويج مي‌كردند، با زندگي مردم بيگانه نباشد. آنهمه مبارزه و شهادت و تحمل زندان و شكنجه و تبعيد براي اين بود كه ايران دولتي داشته باشد تراز دولت اسلامي.»

جمهوری اسلامی اضافه کرد که تراز دولت اسلامي را امام خميني در نام و عنوان، "جمهوري اسلامي" تعريف كردند و در ساختار، همان كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي آمده و در عمل، همان كه خود امام با بيانات و پيام‌ها و توصيه‌ها و موضعگيري‌هاي خود به همگان نشان دادن.

سرمقاله نویس این روزنامه معتقد است که اين "تراز" را مي‌توان براي همه‌ي دولت‌ها ترازو قرار داد و ميزان تعهد آنها به خط امام را سنجيد و به اين سئوال پاسخ داد كه: آيا منطبق با تراز دولت اسلامي هستند يا نه؟

این روزنامه در ادامه ترازهای مورد نظر خود را برای "دولت اسلامی" با برخی از مسائل کنونی کشو.ر مقایسه کرد و به انتقاد از دولت پرداخت.

در پایان سرمقاله جمهوری اسلامی آمده است: «مردم را نبايد دور از فهم و درك نسبت به اين مسائل فرض كرد. مردم همه‌ي حركات و سكنات و گفته‌ها و رفتارهاي دولتمردان را رصد مي‌كنند و هر چند بسياري مواقع چيزي نمي‌گويند ولي در درون خود براي تك تك اين موارد قضاوت دارند.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.